A-36

Aeroprakt-36

a-36

 

A-36 - dwusilnikowy, dwumiejscowy samolot, następca A-26, który został wycofany z produkcji. Dla zwiększenia zasięgu A-36 wyposażony został w dwa czterocylindrowe silniki Rotax 912 ULS. Aeroprakt zbudował A-36 dla tych entuzjastów lotnictwa, którzy chcą latać bezpiecznie w trudniejszych warunkach takich jak: morze, góry, lasy gdzie bezpieczne lądowanie po awarii silnika jest praktycznie niemożliwe

Konstrukcja mieszana:

  • - całometalowe skrzydła, usterzenie ogonowe, tylna część kadłuba,
  • - kompozytowa przednia część kadłuba, główny resor podwozia, obudowa silnika i owiewki

A-36 ma płytowe usterzenie ogonowe, elektryczny trymer steru wysokości i kierunku, układ sterowania w kokpicie postaci bocznych drążków.

A-36 może zarówno startować jak i kontynuować lot z wykorzystaniem tylko JEDNEGO SILNIKA!

Komfortowy kokpit (boczne drążki, podłokietniki, siedzenia przestawne w locie, efektywna wentylacja i opcjonalnie autopilot) zapewnia przyjemną podróż na długich trasach. Pojemny bagażnik może zabrać do 100 kg ładunku!

 

A-36 Dreiseitenansicht

 

DANE TECHNICZNE AEROPRAKT-36

 

2 x Rotax912ULS 100 KM

Vne- prędkość nieprzekraczalna [km/h]

260

Vso - prędkość przeciągnięcia [km/h]

67

Vy - maks. prędkość wznoszenia (dwa silniki / jeden silnik) [m/s]

11 / 4

Rozbieg/dobieg [m]

120 / 150

Rozpiętość skrzydeł [m]

11,4

Długość [m]

7,10

Wysokość [m]

2,30

Powierzchnia nośna [m2]

15,4

MTOM [kg]

750

Masa pustego samolotu [kg]

450

Pojemność zbiorników paliwa [L]

140

 
Valid XHTML and CSS.