PDF Drukuj Email

Aeroprakt-22L - mocne punkty

A-22 to nowy, wyższy standard samolotu o "klasycznym" wyglądzie. Celem projektu było stworzenie samolotu zapewniającego maksimum komfortu, z dwoma miejscami obok siebie, o zgrabnej sylwetce, ze skrętnym przednim kołem i doskonałych własnościach lotnych. Ten niezwykły samolot o bardzo przestronnym, ogrzewanym kokpicie zapewnia mnóstwo przestrzeni dla pasażerów i bagażu. 128 cm szerokości to więcej niż ma większość samolotów czteromiejscowych.

Bez względu na staż, czy jesteś doświadczonym instruktorem, czy też latasz tylko dla przyjemności, zakochasz się w nim od pierwszego wejrzenia. I nie będzie to miłość nieodwzajemniona! Połączycie się w powietrzu ptakom podobni.

Materiały konstrukcyjne

Metalowa konstrukcja z lotniczego duraluminium. Poszycie powierzchni sterowych i części skrzydeł za dźwigarem wykonane z Diatexu, specjalnej tkaniny termokurczliwej. W połączeniu ze specjalną warstwą lakierniczą poszycie zapewnia co najmniej 20 letnią wytrzymałość. Pokrywa silnika, owiewki kół i zastrzałów oraz końcówki skrzydeł wykonane z kompozytów. Doskonała jakość wykonania nagradzana wielokrotnie na wystawach.

 

Silnik

Chłodzony cieczą, czterosuwowy silnik Rotax 912. Silnik o doskonałej reputacji ze względu na niezawodność i oszczędność. Resurs 1500 godzin - to ok. 10 lat eksploatacji dla przeciętnego użytkownika.

Komfort

Obszerny i komfortowy kokpit - dwa miejsca obok siebie i aż 128 cm szerokości. To czołówka nie tylko w klasie UL.

Duże drzwi z wypukłym przeszkleniem sięgającym podłogi umożliwiają doskonałą widoczność w dół i na boki. Przeszklone panele za kokpitem gwarantują prawie 360° widoczności - niespotykane w żadnym innym samolocie!

Naturalna pozycja siedząca czyni przyjemnym i bezpiecznym nawet długie przeloty.

Samolot dysponuje zapinanym bagażnikiem o ładowności 20 kg, dostępnym od środka.

 

Przeszklony kokpit z niewiarygodną panoramiczną widocznością!

Bezpieczeństwo

Prędkość przeciągnięcia na klapach to trochę powyżej 50km/h.

Bezpieczne charakterystyki przeciągnięcia – brak tendencji do zwalenia się na skrzydło. Oznacza to możliwość bezpiecznego lotu już przy 80-90 km/h.

Skrzydła o grubym profilu , lekko odchylone do przodu zapewniają doskonałe własności przy przeciągnięciu i małych prędkościach.

Przewidywalność, stabilność i łatwość kontroli razem z brakiem tendencji do wchodzenia w korkociąg umożliwiają pilotowi bezpieczne wykonywanie zakrętów nawet przy niskich wysokościach i małych prędkościach co znajduje odzwierciedlenie w Instrukcji Użytkowania w Locie.

Ergonomia

Ergonomia dopasowana do potrzeb użytkownika: zdwojone sterowanie z centralnym drążkiem, alternatywnie drążek "Y" lub dwa wolanty.Zdwojone pedały i dźwignie przepustnicy, łatwo dostępna dźwignia klap na środku pod sufitem kokpitu. Awionika zabudowywana pod zamówienie.

VSTOL

Klapolotki na pełnej rozpiętości skrzydeł. Jako klapy ustawiane w pozycjach 10 i 20 stopni dla ultrakrótkich startów i jeszcze krótszych lądowań.

Podwozie

Stałe, trójkołowe podwozie jest jednocześnie mocne i podatne, dając wzorową sterowność na ziemi. Czy w powietrzu, czy na ziemi A-22 skręca jednakowo precyzyjnie.

Szerokie opony przy dużym rozstawie miękko resorowanego podwozia są doskonałe na nierównych lub miękkich lotniskach. Środek ciężkości położony blisko głównego podwozia umożliwia łatwe odciążenie przedniego kółka. Malutkie kółko z tyłu chroni ogon przed uszkodzeniem.

Hamulce hydrauliczne (Matco) z miedzianymi przewodami zamiast węży.

 

Podsumowując – latanie A-22 to naprawdę wielka przyjemność. Widoczność jest bezkonkurencyjna. Sterowanie jest wyjątkowo precyzyjne – jest równie zwrotny na ziemi jak i w powietrzu. Start zapiera dech, a duża prędkość podróżna skraca odległości. Własności VSTOL i relaksujący pilotaż czynią A-22 doskonałą alternatywą dla pilotów, którzy chcą odejść od konstrukcji rurowych krytych płótnem, jednak nadal chcą korzystać ze swoich krótkich pasów startowych. A-22 zadziwi i zachwyci również pilotów GA przesiadających się do samolotu ultralekkiego.

 

Dzięki swoim własnościom A-22L jest ulubionym 

samolotem szkoleniowym bardzo wielu szkół na całym świecie !

 
Valid XHTML and CSS.